Forside
Nyt fra Bryggeriforeningen

Nyeste artikler fra Bryggeriforeningen

Tilbage til oversigt

Briterne skåler på lavere øl-afgifter

De tre organisationer bag en lang folkelig kamp for at få sænket afgifterne; British Beer & Pub Association, CAMRA – campaign for real ale og SIBA (The National Brewery Centre) har udgivet et festskrift, hvor den britiske regering roses for at have set realiteterne i øjnene.

Den britiske finansminister George Osborne meddelte den 20. marts i år, at den britiske regering med øjeblikkelig virkning sænker afgiften på øl og dropper en planlagt indeksering af ølafgiften.

Det blev belsuttet for at redde tusindvis af arbejdspladser på de engelske pubber. Uden indgreb ville ølafgiften i 2013/14 have været 4 pence højere per pint.

Siden 2008 er ølafgiften steget med 42 pct., mens statens provenu kun er steget med 12 pct. på grund af stort fald i salget af øl. 5.800 pubber er lukket.

Den britiske brancheorganisation for bryggerier og pubber anslår, at indgrebet, som trådte i kraft den 25. marts i år, vil redde 5.000 arbejdspladser alene i år.

Briterne har ligesom den danske regering erkendt at, ølafgiften har afgørende indflydelse på antallet af job og muligheden for at skabe vækst.

Klik her for at læse "Cheers! Budget 2013 - The impact of the beer duty cut."

03-10-2013 -

Tilbage til oversigt